Böljan är väldigt blå idag.

Hanöbukten 2 juni, kl16:00.
Inte många krusningar på ytan den här eftermiddagen. Solen gassar och vi väntar på kallfronten från norr som ska ge oss härliga Nord till Nordvästvindar. VI kan ju kryssa rätt bra nu. Bara synd att det blir ca 50% längre. Vi är vid gott mod men ganska trötta. Det medför en hel del hysteriska skrattanfall åt diverse roligheter som vi dristar oss att komma på i tristessen. Tur att vi har autopilot så att vi kan sitta och fika och ha det trevligt. (Vi tittar ut över sprayhooden då och då, men det är inga andra båtar ute....)

Looks like 6½ days at least.


..och tungan lådde vid skepparns gom, där som han satt uti bleke....



jag vill ha sill hördes tärnan rope...
och skepparn sura, hade ingen OP.....
om blott jag haft, jag tatt min saft....  (nej, nej nej ingen sprit på sjön alla mammor (och furar (och alla andra med för den delen)))

Vi tappade en del av barbords ponton som Tärnan hittade direkt. Nu kan vi bara segla för babords halsar, See you in Tallin ba. (nej, inte sant mammorna (och fruarna (och alla andra))).

Kram från Crew'n

Kommentarer
Postat av: Nilla

Massor av sol, massor av värme, massor av vatten, massor av kryssning... Hur kan ni klaga??? Ni seglar runt Sverige, om ni hade glömt det. Det hade kunnat vara svinkallt, konstant hällregn och stenhård nordanvind. Jag vet vad jag hade föredragit.
Härligt att ni verkar ha så kul. Kramar från Nilla (Calles hårt inomhusarbetande fru)

2008-06-02 @ 21:40:11
Postat av: Palle

You seem to have a great time. I envy you, you have a much longer coast to tour and enjoy, much friendlier neighbours and less hot weather.

You should consider the option that other swede took, (quitting his job and house) and sail your boat down to us here in the mediterranean. More blue and salty water, more dolphins, that's about it...Oh, and sleep over in the marina built 2000 years ago for Julius Caesar, still in use today (Caesarea, Israel)

Meanwhile, enjoy.

Best regards,
Palle

2008-06-03 @ 13:23:12
Postat av: Klara von (super) hot

Hej! Har du/ni bestämt vad hon ska heta ännu? Jag har massor av förslag om det skulle knipa.

2008-06-03 @ 21:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0